lördag 3 april 2010

Sjuk älsklings hund till Påsk


Glad påsk !

Ja nu har jag haft blogg torka igen, men skam den som ger sig nu kommer jag igen.






Det har hänt mycket under denna tid, vår pudel Gabbro (uppkallad efter Norrbottens landskaps sten) hade närkontakt med med grannens hund och fick ett bett som vi upptäckte först 2 dagar efter när Gabbro började att gå dåligt så då var vi till djursjukhuset i Gammelstad där tog man prover på honom som visade något högre andel av vita blodkroppar, men annars ingenting.

Nu hade vår pudel all sin vinterpäls kvar så det var inte så lätt att upp täcka bettet för det var litet, vi fick anti inflammatorisk medicin detta kostade 2 200:- det var ju lagomt kul till påsk, när vi kom hem klippte jag bort all vinter päls och då blev bettet synligt.

Nästa dag var Gabbro svullen vid höger ben och muskeln upp mot nacken, vi åkte till Boden fram och tillbaka när vi kom hem upptäckte vi att det hade gått hål på svullnaden och ut rann det blod + var vi tvättade och tryckte ut varblandat blod flera gånger under dagen, han hade mycket ont då men morgonen därpå var svullnaden nästan nere och sedan har det bara blivit bättre och bättre


Nu ska jag till slut bjuda på lite stilleben från mitt påsk pyntande, här nedan är en favorit,

svart målade björkris kvistar och vita fjädrar i en vit vas



Porslinsblomma på ett litet bord med min farmors gamla

broderade duk och några porslins tuppar



Nu måste jag sluta min pudel skäller och talar om att han är hungrig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar