lördag 16 januari 2010

Granit smycke för Dig som inte vill gå omkring i kopior



Idag ska jag presentera ett nytt stensmycke där råvaran kommer från
Norrlands djupa skogar och är mellan

1½-2 miljarder år gammal.

Det kallar jag återvinning!
Stenen är en granit, och just denna sten har vi hittad
i norra Bredåker
Som ni ser är denna sten slipad i en oval form

båda sidorna är cabochon slipade, dvs det finns ingen fram eller baksida på detta smycke.
halsremmen är av vegetabiliskt garvat renskinn som är tvinnad och har en knapp av renhorn

Halsremmen är monterad i ett sågat spår i mitten på stenen.


Till sist så vill jag ge er alla som hälsar på mig i min blogg ett

fång av vackra tulpaner

Hoppas att ni alla har en trevlig helg

lämna gärna en kommentar så blir jag glad.

Vivianné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar